Korpusový přístup jako řešení jazykových úskalí v osvojování češtiny jako cizího jazyka: případ předpon s- a z-
Abstract: Studenti češtiny jako cizího jazyka poměrně často narážejí na problém s rozlišováním v psaní předpon s- a z-, jež v některých případech výrazně mění význam (srov. směna × změna). Této tematice věnují pozornost nejen učebnice češtiny pro cizince, ale i gramatiky a pravopisné příručky, neboť s tímto problémem se často potýkají i rodilí mluvčí. Tento příspěvek na zmíněnou problematiku nahlíží z hlediska studenta-cizince a učitele češtiny pro cizince, pro které korpusová data představují nový způsob řešení těchto problémů. Cílem této práce je představit korpusově založený přístup při řešení dané problematiky a také navrhnout způsob jejího procvičování ve formě konkrétních
cvičení. Pozornost je věnována i možnostem automatického extrahování párů slov z korpusu s předponou s- a z- pomocí nástroje Morfio.
Loading